ترغیب کودکان به کتابخوانی با محتوای جدید
19491 Views
دبیراجرايى رویداد نوآورانه کتاب و کودک گفت: استارتاپها کتابهایی با محتوای جدید در اختیار کودکان قرار میدهند تا از این طریق آنها را به کتابخوانی ترغیب کنند.
دكترمحمدرضا مرادی دبیراجرایى رویداد نوآورانه کتاب و کودک دانشگاه شهید بهشتى اظهار کرد: امروزه بحران کتاب و کتابخوانی در تمام سنین بخصوص در کودکان نسل جدید دیده میشود که علت اصلی آن تسلط فضای مجازی و گجتهای دیجیتال است.
او افزود: در فرهنگ سنتی و مدرن ایرانی ها، کودکان همیشه مرکز توجه بوده اند؛ در دنیای مدرن امروز که کتاب و کتابخوانی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است باید در زمینه ارتباط گیری کودکان با کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کرد.
دبیراجرايى رویداد نوآورانه کتاب و کودک دانشگاه شهید بهشتی گفت: در این رویداد به بازنگری در محتوا، فرم و تهیه کتابهای مطابق با فضا و دنیای مدرن کودکان پرداخته میشود.
مرادى افزود: در رویداد نوآورانه کتاب، استارتاپها به تحول در فرم (ارائه کتابهای گویا) و محتوا (کتابهای مطابق با فضای مدرن) میپردازند تا کتابهایی با محتوای جدید در اختیار کودکان قرار دهند تا از این طریق به خواندن کتاب، ترغیب شوند.
وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: این رویداد نخستین رویداد نوآورانه و فناورانه کتاب کودک است که از دهم اسفند به همت مرکز نوآوری علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی و شتابدهنده گام دوم آغاز به کار کرده است.
دبیراجرايى رویداد نوآورانه کتاب و کودک دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: حدود ۶۰ تیم در پیش ثبت نام حضور داشتهاند و بعد از داوری اولیه ۱۵ تیم توانستند امتیازات لازم را برای ورود به رویداد اخذ کنند.
مرادی در خصوص معیارهای لازم برای انتخاب محتوا و موضوع کتابها در این رویداد گفت: تمرکز ما بر کتابهایی با موضوع و محتوای نوآورانه و فناورانه است، بنابراین ایدههای جذاب با این مضامین در اولویت قرار دارند.
وی تصریح کرد: بخشی از بودجه توسط مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و بخشی دیگر هم توسط شتابدهنده گام دوم تهیه و تامین شده است.
دبیراجرايى رویداد نوآورانه کتاب و کودک در خصوص میزان حجم مصرفی اینترنت این دسته از کتابهای گویا گفت: هزینه اینترنت مصرفی کتابهای انیمیشنی گویا و دیجیتال با مصرف کننده است و اغلب افرادی که از این کتابها استفاده میکنند باید بخشی از هزینه اینترنت را پرداخت کنند.