درباره
دوره DBA (مدیریت عالی کسب و کار) يك سطح بالاتر از دوره MBA بوده و هدف آن آموزش و توانمندسازی مديرانی مستعد و شايسته در کشور جهت توسعه و گسترش فعالیت موفق سازمان ها در سطح ملی و بین المللی است. تمركز دوره DBA (مدیریت عالی کسب و کار) بیشتر بر شیوه های کاربردی و علمی- عملیاتی مدیریت در حوزه های مختلف کسب و کار بوده و به طور کلی تمامی عمليات اصلي زنجيره ارزش شامل ایده، بازاریابی، تأمين منابع، طراحي، توليد، عرضه محصولات و خدمات، منابع انساني، فناوري اطلاعات، مالي، برنامه ريزي و ... را در بر می گیرد و مديريت فرآيندهاي يک کسب و کار را در سطح عالی سازمان شامل مي شود.
در دوره DBA (مدیریت عالی کسب و کار) سعی شده با رويکردی عمل گرایانه (Pragmatist) از یک سو و فعالیت هایی پژوهش محور (Research Oriented) از سوی دیگر، يادگیری آموزش ها را بصورت اجرایی و کاربردی فراهم ساخت و از همه مهمتر با توجه به پرداختن به روش های نوین مدیریت و همچنین تلفیق آن با روش های بومی کشور از طریق برگزاری سمينارهای کاربردی، انجام کار گروهی، اجرای طرح های کاربردی و همچنین پژوهش های محوری، تا حد زيادي به افراد آموزش داد که چگونه در بازار رقابتي و حرفه ای، همواره بهترين باشند.
جایگاه و مزایای شرکت در دوره آموزشی DBA:
شرايط کنوني اقتصاد داخلی و اقتصاد جهانی به گونه اي است که فعاليت و رقابت شرکت ها و سازمان ها به مراتب پیچیده تر و چالشی تر از گذشته شده و تجربه افراد، دارایی های مالی، و تخصص فنی ایشان به تنهایی نمی تواند گره گشای چالش های پیش رو باشد. به این موضوع امکان پیوستن کشورمان به WTO و جهانی شدن بازارهای داخلی و افزایش رقابت پذیری را نیز اضافه کنید که به نوبه خود می تواند تهدیدی جدی برای بسیاری از کسب و کارها و فرصتی فوق العاده برای مدیران آینده نگر باشد. کسب موفقيت و ماندگاري پايدار در چنين شرایطی مستلزم بهره مندي سازمان ها و شرکت ها از نيروهای انساني موفق، مدبر و کارآفرین در سطوح ارشد سازمانی است که از دانش تخصصي، مهارت کاربردي و نگرش کسب و کاري فوق العاده ای برخوردار باشند. به نظر مي رسد دوره عالي مديريت حرفه ای کسب و کار DBA با توجه به برنامه درسی و روش های تدريس پيش رو می تواند به اين نياز جامعه پاسخ دهد. شايان ذکر است با توجه به شواهد موجود، فارغ التحصيلان دوره های مدیریتی MBA و دوره های عالی DBA در سال های اخیر، بالاترين میزان جذب در سازمان ها را داشته و مؤثر ترین عامل برای کسب موفقیت آنها در فضای پر چالش کسب و کار به شمار می روند. از آنجاکه شرکت کنندگان در دوره DBA لازم است که سابقه اجرايي مناسبی داشته و در طول مدت تحصيل نيز با دنياي واقعي كسب و كار تعامل داشته باشند، ایشان پس از فارغ التحصيلی ضمن ارتقای توان علمی و تجربی خود، به راحتي آماده تصدی مشاغل تخصصی و اجرايي ارشد بنگاه هاي بزرگ مي شوند.
جایگاه آموزش الکتروینکی در آموزشهای مدیریت عالی کسب و کار :
دوره میان مدت "مدیریت حرف ای کسب کار"برای نخستین بار ویژه مدیران ارشد، کارآفرینان و مشاورین حوزه کسب و کار با کمک اساتید به نام و معتبر دانشگاه و کارآفرینان صنایع مختلف طراحی و اجرا خواهد گردید.
آموزش الکترونیکی دارای یک تعریف بسیار ساده است. به این مفهوم که با استفاده از فناوری های الکترونیکی بتوان به منابع و محتوهای آموزشی توزیعی دسترسی داشت. آموزش الکترونیکی دارای تعاریف و توصیفات زیادی است. توصیفاتی همچون آموزش آنلاین، یادگیری آنلاین،آموزش دیجیتال و .... است. تمامی این توصیفات زمانی استفاده می شود که در بستر اینترنت باشد. به این معنی که دوره های آموزشی تعریف شده امکان تعامل میان مدرسان و فراگیران را فراهم کند..
سامانه کلاس مجازی یک سامانه بسیط آموزشی است. این سامانه جهت برگزاری کلاس های آموزشی بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.
با استفاده از سامانه کلاس مجازی امکان برقراری ارتباط دو طرفه یا چند طرفه وجود دارد. این سامانه علاوه بر امکان به اشتراک گذاشتن صدا و تصویر، شرایطی را فراهم می آورد که مدرس با فراگیران تعامل مناسبی را داشته باشد.
سامانهکلاس مجازی به مدرس این امکان را می دهد که محتواهای آموزشی خود را که در قالب آماده کرده است را به اشتراک گذارد.علاوه بر آن مدرس می تواند با فراگیران خود بصورت گروهی و خصوصی گفتگو کند. راجع به به موضوعات درسی نظرسنجی ، توزیع کتب و جزوات و همچنین کتب الکترونیکی ، درس افزار جلسات ضبط شده ، اجرای آزمون و پیش آزمون ، گفتگوی متنی برخط ، و ....آموزشی را بر الزامات استانداردایزو 29993مورد نیاز فراهم نماید.
آموزش الکترونیکی دارای یک تعریف بسیار ساده است. به این مفهوم که با استفاده از فناوری های الکترونیکی بتوان به منابع و محتوهای آموزشی توزیعی دسترسی داشت. آموزش الکترونیکی دارای تعاریف و توصیفات زیادی است. توصیفاتی همچون آموزش آنلاین، یادگیری آنلاین،آموزش دیجیتال و .... است. تمامی این توصیفات زمانی استفاده می شود که در بستر اینترنت باشد. به این معنی که دوره های آموزشی تعریف شده امکان تعامل میان مدرسان و فراگیران را فراهم کند..
سامانه کلاس مجازی یک سامانه بسیط آموزشی است. این سامانه جهت برگزاری کلاس های آموزشی بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.
با استفاده از سامانه کلاس مجازی امکان برقراری ارتباط دو طرفه یا چند طرفه وجود دارد. این سامانه علاوه بر امکان به اشتراک گذاشتن صدا و تصویر، شرایطی را فراهم می آورد که مدرس با فراگیران تعامل مناسبی را داشته باشد.
سامانهکلاس مجازی به مدرس این امکان را می دهد که محتواهای آموزشی خود را که در قالب آماده کرده است را به اشتراک گذارد.علاوه بر آن مدرس می تواند با فراگیران خود بصورت گروهی و خصوصی گفتگو کند. راجع به به موضوعات درسی نظرسنجی ، توزیع کتب و جزوات و همچنین کتب الکترونیکی ، درس افزار جلسات ضبط شده ، اجرای آزمون و پیش آزمون ، گفتگوی متنی برخط ، و ....آموزشی را بر الزامات استانداردایزو 29993مورد نیاز فراهم نماید.
مخاطبان دوره:
- مدیران و کارآفرینان کشور
- مديران ارشد و میانی سازمان ها و شرکت ها
- کارشناسان فعال، با انگیزه و کارآفرین
- فارغ التحصيلان مقاطع کارشناسی ارشد مؤسسات آموزش عالي در رشته هاي مختلف (علوم انساني، فني و مهندسي، علوم پايه، هنر، معماری، پزشکي و غيره)
- مدیران و کارآفرینان کشور
- مديران ارشد و میانی سازمان ها و شرکت ها
- کارشناسان فعال، با انگیزه و کارآفرین
- فارغ التحصيلان مقاطع کارشناسی ارشد مؤسسات آموزش عالي در رشته هاي مختلف (علوم انساني، فني و مهندسي، علوم پايه، هنر، معماری، پزشکي و غيره)
اهداف دوره:
- کسب دانش و اطلاعات تخصصي به روز در حوزه های نوین مدیریت و کسب و کار
- کسب مهارت اجرایی در حوزه های مدیریتی شامل: مدیریت استراتژیک، مدیریت فروش، کارآفرینی و ...
- کسب بينش و نگرش عميق در حوزه کسب و کار جهت راه اندازی کسب و کار جدید و یا توسعه و گسترش کسب و کارهای موجود
- پرورش اساتید برجسته که بتوانند در رشته های مدیریتی علی الخصوص MBA مشغول به فعالیت علمی شوند
شرایط و ضوابط ورود به دوره:
-داشتن مدرک کارشناسي ارشد از دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي معتبر کشور و يا خارج از کشور مورد تأئيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
- داشتن حداقل 10 سال سابقه کار برای مقاطع کارشناسی ارشد و 5 سال برای مقاطع دکتری
- موفقيت در آزمون ورودی و مصاحبه حضوری
تبصره 1: دانشپذیرانی که دارای مدرک کارشناسی معتبر می باشند در صورت داشتن حداقل 15 سال سابقه کار و دریافت معرفی نامه کتبی از سوی حداقل 2 نفر از اساتید برجسته کشور (با درجه علمی دکترا) و دریافت تأیید نامه از ایشان می توانند در آزمون ورودی و مصاحبه حضوری شرکت کنند.
تبصره 2: اولویت پذیرش با دانشپذیرانی است که دارای مدرک IELTS و یا TOFEL از مؤسسات آموزشی معتبر باشند.
نکته مهم: در صورت لزوم، دانشپذیران ملزم به سپری نمودن دوره فشرده زبان به مدت 10 جلسه می باشند.
ارزيابي در طی دوره:
- در پايان هر درس در تاريخ هاي مشخص شده، از دانشپذيران آزمون به عمل مي آيد که نمره هر درس شامل (50 تا 70 درصد) نمره کتبي و (30 تا 50 درصد) نمره پروژه مي باشد.
- حداقل نمره قبولي در هر درس 12 مي باشد.
- حداکثر میزان غیبت مجاز در هر دوره 3 جلسه برای هر سرفصل می باشد.
شرایط اخذ گواهینامه پایان دوره آموزشی :
- کسب حداقل نمره 14 از ميانگين دروس ارائه شده در دوره
- ارائه ی پروژه پژوهش محور پاياني (در ترم آخر) با کسب حداقل نمره 18 به همراه تأییدیه اساتید راهنما
- حضور مستمر در دوره (با احتساب میزان غیبت های مجاز)
- رعایت کامل آیین نامه ها و ضوابط دانشگاه و همچنین آیین نامه و ضوابط مربوط به برگزاری دوره که قبلاً به روئیت و تأیید دانشپذیر رسیده است.
- تسويه حساب کامل مالی
|
مدت زمان و محتوی دوره
مدت زمان دوره عالی مديريت حرفه ای کسب و کار DBA دو سال(24 ماه) بوده، که شامل سه ترم بصورت حضوری به انضمام یک ترم بصورت نیمه حضوری (جهت ارائه پروژه پايانی) در مجموع به مدت 400 ساعت آموزشي می باشد.
چهارشنبه ها از ساعت 14 الی 20
ترم اول
|
||
ردیف
|
نام درس
|
مدت زمان
|
1-1
|
مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی پیشرفته
|
30 ساعت
|
1-2
|
خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و ایجاد بنگاه های موفق
|
24 ساعت
|
1-3
|
روش تحقيق پیشرفته در کسب و کار
|
30 ساعت
|
1-4
|
مدیریت مالی پیشرفته و حسابداری مدیران
|
24 ساعت
|
1-5
|
سمینار تخصصی (برند سازی مدیران)
|
6 ساعت
|
1-6
|
سمینار تخصصی (مذاکره موفق)
|
6 ساعت
|
ترم دوم
|
||
ردیف
|
نام درس
|
مدت زمان
|
2-1
|
مهارت های رهبری، مديريت عملکرد و مربی گری کسب و کار
|
30 ساعت
|
2-2
|
مدیریت سرمایه گذاری و بورس و اوراق بهادار
|
24 ساعت
|
2-3
|
آینده پژوهی و مدیریت راهبردی پیشرفته
|
24 ساعت
|
2-4
|
مدیریت بازاریابی و استراتژی های پیشرفته بازاریابی
|
30 ساعت
|
2-4
|
سمینار تخصصی (حقوق تجارت)
|
6 ساعت
|
2-5
|
سمینار تخصصی (تجارت الکترونیک)
|
6 ساعت
|
ترم سوم
|
||
ردیف
|
نام درس
|
مدت زمان
|
3-1
|
مدیریت استراتژیک پیشرفته
|
30 ساعت
|
3-2
|
کاربردهای فناوری اطلاعات در مديريت
|
24 ساعت
|
3-3
|
مديريت زنجيره تأمين
|
24 ساعت
|
3-4
|
مدیریت ریسک و تحلیل مدل های مالی
|
24 ساعت
|
3-5
|
سمینار تخصصی (قوانین کار، بیمه، مالیات و قراردادها)
|
6 ساعت
|
3-6
|
سمینار تخصصی (مدیریت ارتباط با مشتریان)
|
6 ساعت
|
3-7
|
سمینار تخصصی (نرم افزارهای مدیریت و کسب و کار)
|
6 ساعت
|
ترم چهارم
|
||
ردیف
|
نام درس
|
مدت زمان
|
4-1
|
آیین نگارش پروژه پژوهش محور
|
10 ساعت
|
4-1
|
ارائه و بررسی پروژه پژوهش محور
|
30 ساعت
|
مبلغ شهريه دوره عالي مديريت حرفه ای کسب و کار DBA مبلغ 19.500.000 تومان می باشد.
دانشپذيران مي توانند از شرايط اقساط (با تحویل چک) نیز استفاده نمايند:
- واریز مبلغ 4.500.000 تومان در ابتدای ثبت نام در صورت قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه اولیه
- ارائه 5 فقره چک هر یک به مبلغ 3.000.000 تومان در فواصل 4 ماهه (شروع از ماه چهارم)
کلیه مبالغ می بایستی به حساب شماره ........................... بانک تجارت شعبه دانشگاه شهید بهشتی به نام دوره مدیریت عالی DBA واریز گردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات 9 الی 12 و 13 الی 17 با شماره 22410486-22410487 تماس حاصل فرمایید.
محل ثبت نام: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده فناوری اطلاعات، طبقه همکف، دفتر آموزش های تخصصی دانشگاه شهید بهشتی