صفحه اصلی
اطلاعات مربوط به مراحل دفاع از رساله در مقطع دکتری
  • 3911 بازدید

اطلاعات مربوط به مراحل دفاع از رساله در مقطع دکتری

اقدامات و اطلاعات قبل از دفاع:

  1. کنترل ظرفیت پژوهشی اساتید با گروه آموزشی
  2. هماهنگی با گروه آموزشی جهت تایید داوران رساله و اطلاع رسانی دانشجو به آموزش در خصوص معرفی داور/ داوران خارجی (برای ثبت نام داور خارجی در سیستم گلستان، ضروری  است آخرین حکم کارگزینی داور خارجی به آموزش دانشکده ارسال گردد).
  3. ثبت درخواست کفایت دستاوردهای پژوهشی در سیستم  گلستان و پیگیری کامل گردش کار در سیستم گلستان
  4. تعامل دانشجو با کارشناس پژوهش دانشکده مبنی بر حصول اطمینان از تایید کفایت دستاوردهای پژوهشی
  5. ارایه درخواست اعلام آمادگی پیش دفاع از رساله دکتری به گروه آموزشی
  6. هماهنگی و برگزاری جلسه پیش دفاع با حضور اساتید راهنما، مشاور و داور داخلی حداقل یک ماه قبل از دفاع از رساله (در این مرحله داور/ داوران خارجی حضور ندارند).
  7. اطلاع رسانی دانشجو به آموزش در خصوص معرفی داور خارجی (برای ثبت نام داور خارجی در سیستم گلستان، ضروری  است آخرین حکم کارگزینی داور خارجی به آموزش دانشکده ارسال گردد).
  8. دریافت فرم اعلام آمادگی دفاع از آموزش  یا از سایت دانشگاه از طریق مسیر: دانشکده علوم تربیتی روانشناسی-- آموزشی-- فرم ها آیین نامه ها و دستورالعمل ها-- فرم اعلام آمادگی دفاع
  9. هماهنگی با اساتید جهت تعیین روز و ساعت دفاع (ضروری است هماهنگی مذکور با کلیه اعضای تیم پژوهشی نظیر: استاد راهنما و مشاور، داوران داخلی و خارجی انجام و تایید کلیه اعضا در فرم اعلام آمادگی یا تاییدیه ایشان از طریق پست الکترونیک دریافت و به آموزش دانشکده ارسال گردد).
  10. روز و ساعت هماهنگی دفاع در بازه زمانی مشخص شده طبق تقویم آموزشی دانشگاه در از روز شنبه الی چهارشنبه از ساعت 8 الی 16  به استثنای ساعت 12 الی 13 می باشد.
  11. مدت زمان قابل هماهنگی در هر جلسه دفاع از رساله حداقل 2 ساعت می باشد. (بدیهی است برگزاری جلسه دفاع کمتر از 2 ساعت امکان پذیر نمی باشد).
  12. کنترل پرونده آموزشی با کارشناس رشته جهت رفع نواقص مدارک تحصیلی احتمالی (با توجه به صدور مجوز دفاع از رساله توسط مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه، احتمال اعلام کسری مدرک از طرف دانشگاه وجود داشته و ضروری است دانشجو در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام نماید).
  13. ثبت درخواست مجوز دفاع در سیستم گلستان حداقل یک ماه قبل از تاریخ برگزاری جلسه دفاع، پیگیری گردش درخواست و کسب اطیمنان از اختتام درخواست و صدور مجوز دفاع از کارشناس رشته آموزش دانشگاه (فاصله زمانی تایید درخواست صدور مجوز دفاع توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده تا روز برگزاری دفاع از نظر سیستم گلستان 10 روز کاری است که در صورت عدم رعایت آن امکان تایید و ارسال به مرحله بعدی وجود ندارد).

  1. دریافت شماره کلاس (در دفاع حضوری) و یا لینک اتاق دفاع (در دفاع مجازی) از کارشناس رشته برای برگزاری 14. دریافت شماره کلاس (در دفاع حضوری) و یا لینک اتاق دفاع (در دفاع مجازی) از کارشناس رشته برای برگزاری جلسه پیش دفاع و دفاع (برگزاری جلسات دفاع آنلاین در صورت اعلام رسمی دانشگاه امکان پذیر است)
  2. اطلاع رسانی مجدد (یادآوری) نهایی روز، ساعت، شماره کلاس یا لینک دفاع توسط دانشجو به اعضای تیم پژوهش و داوری یک روز پیش از دفاع
  3. هر گونه تغییر روز و ساعت برگزاری جلسه دفاع پس از صدور مجوز دفاع ممنوع است.
  4. مراجعه به مسئول محترم سایت دانشکده پیش از دفاع جهت دریافت فایل پخش قرآن، سرود دانشگاه و سرود ملی
  5. دریافت فرم اطلاعیه برگزاری جلسه دفاع از سایت دانشکده و تکمیل آن و ارائه دو نسخه از فرم اطلاعیه برگزاری جلسه دفاع به کارشناس رشته در آموزش دانشکده
  6. کنترل درج اطلاعیه دفاع در سایت دانشکده و دانشگاه
  7. تحویل فرم شرکت در 2 جلسه دفاع از رساله به کارشناس رشته

اقدامات و اطلاعات روز دفاع:

  1.  مراجعه یا تماس دانشجو یک ساعت قبل از شروع جلسه دفاع به کارشناس رشته در آموزش دانشکده
  2. آماده سازی اتاق دفاع برای پذیرایی کاملا ساده (یک نوع شیرینی و نوشیدنی ساده) در جلسه دفاع حضوری قبل از شروع جلسه. (پذیرایی بیش از میزان تعیین شده ممنوع می باشد و در صورت مشاهده نسبت به درخواست جمع آوری اقدام خواهد شد).
  3. حضور در کلاس یا لینک دفاع 45 دقیقه قبل از برگزاری جلسه جهت آماده سازی فضای کلاس (روشن نمودن سیستم، بارگذاری فایل و اطلاعات مربوط به دفاع و ...) به منظور پیشگیری از بروز مشکلات سیستمی و رفع به موقع آن. (حضور در جلسه مجازی دفاع تابع ضوابط و مقررات مشابه در جلسات حضوری است)
  4. جلسه با حضور کلیه اعضای تیم پژوهشی و داوران رسمیت دارد.
  5. پخش قرآن و سرود ملی کشور در جلسه دفاع مقطع دکتری  قبل از آغاز جلسه دفاع و پخش سرود دانشگاه قبل از اعلام نمره.
  6.  رعایت ضوابط اخلاقی حین ارزیابی تیم پژوهشی و نمره دهی  (خروج دانشجو و همراهان پس از ارایه و داوری از جلسه و ممنوعیت استفاده از هر گونه ضبط و شنود و ...)
  7. قرائت سوگندنامه توسط دانشجو پس از اعلام نمره دفاع

اقدامات و اطلاعات پس از دفاع:

  1. مراجعه حضوری یا تماس تلفنی دانشجو پس از جلسه دفاع به کارشناس رشته درآموزش دانشکده  جهت دریافت فرم های اصلاحات و توضیحات لازم.

  1. مهلت ارسال اصلاحات،  نسخه صحافی شده رساله و تاییدات تیم پژوهشی دفاع از رساله، یک ماه پس از روز برگزاری دفاع از رساله می باشد (بدیهی است در صورت عدم تحویل مدارک بیش از یک ماه تصمیم گیری در خصوص تغییر تاریخ دفاع، دفاع مجدد و ... با معاونت آموزشی دانشگاه خواهد بود).
  2. تحویل یک نسخه از پرسشنامه یا آزمون اجرا شده در رساله به همراه دستورالعمل آن به آزمایشگاه دانشکده
  3. کنترل سیستم آموزشی گلستان جهت تغییر وضعیت از مشغول به تحصیل به فراغت از تحصیل
  4. تحویل کارت دانشجویی به حراست دانشگاه
  5. مراجعه به گزارش 522 سیستم گلستان 48 ساعت پس ازتحویل کارت به حراست دانشگاه
  6. انجام مراحل تسویه حساب

­­ویژگی های روي جلد رساله دوره دکتری

ترتیب روی جلد پایان نامه: آرم دانشگاه، عنوان دانشگاه و دانشکده، مقطع، رشته، عنوان رساله، نام استاد راهنما و مشاور و دانشجو، سال دفاع  رساله. (جلد لاتین با همین اطلاعات(ترجه اطلاعات فارسی) در سمت چپ زر کوب گردد)

صفحه عنوان داخل رساله :شامل تمامی اطلاعات روی جلد+ اساتید داور(فارسی و لاتین) بعد از نام مشاور و قسمت لاتین صفحه عنوان رساله هم به همین ترتیب می باشد.

عطف  رساله: عنوان کامل رساله، نام استاد راهنما، نام دانشجو

رنگ جلد رساله : مقطع دکتری مشکی با زرکوب نقره ای

تعداد تحویل رساله و لوح فشرده: 1 نسخه ( یک نسخه صحافی شده  برای آموزش دانشکده جهت تحویل به کتابخانه دانشکده و 2 نسخه برای راهنما و مشاور در صورت درخواست اساتید داور تعداد تغییر  می نماید) از رساله صحافی شده به همراه فایل های pdf شده و یک لوح فشرده قابدار(CD-sony)  که

روی CD صفحه عنوان با سایز کوچک قرار گیرد. (فرمت رایت CD را از مسئول آزمایشگاه دانشکده دیافت نمایید) و به کتابخانه مرکزی تحویل داده شود.

نکته  مهم :  مهلت تحویل اصلاحات و رساله یک ماه پس از دفاع به همراه 1 کپی شناسنامه،

برای اطلاعات بیشتر بر روی فایل زیر کلیک نمائید

                  

دانلود فایل
افزودن نظرات