صفحه اصلی
دعوت از طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» در برنامه طلوع شبکه چهارم سیما
  • 2214 بازدید

با گذشت حدود 10 ماه از فعالیت طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» و نمود آثار و نتایج ماندگار و پایدار این طرح در جامعۀ آموزش کشور، برنامۀ علمی طلوع شبکه چهارم سیما از مسئولان طرح برای حضور در برنامه دعوت کرد. برنامۀ طلوع، مجله ای تصویری است که تلاش می کند تا بیننده را درباره سبک زندگی اش به تأمل وا دارد.

دکتر محمود ابوالقاسمی، مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی به نمایندگی از طرح ملی مربیگری صبح روز چهارشنبه 20 اسفند ماه با حضور در برنامۀ طلوع به توضیح خدمات و دستاوردهای طرح در جامعۀ آموزش کشور پرداختند.

دکتر ابوالقاسمی در این برنامه از فقدان آمادگی جامعۀ آموزش کشور در دوران کرونا گفت: دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی با همت آزمایشگاه فناوری های پیشرفته یادگیری با توجه به عدم آمادگی جامعۀ آموزشی کشور وارد عمل شد و تاکنون حدود 200 وبینار برگزار نموده است که در هر وبینار به طور متوسط 250 نفر شرکت کرده اند.

وی همچنین در مورد خدمات طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» گفت: علاوه بر ارائه وبینارهای آموزشی تخصصی، ما به تولید و تأمین محتوای دیجیتال و همچنین حمایت و پشتیبانی از معلمان و مدیرانی که در آموزش دیجیتال مشکل داشتند، اقدام کردیم.

دکتر ابوالقاسمی در پاسخ به سؤال مجری پیرامون تأمین محتوای دیجیتال گفت: در طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» نرم افزارهایی به معلمان آموزش داده شده است تا خود معلمان بتوانند به تولید محتوای دیجیتال اقدام نمایند.

ایشان در مورد نتایج و آثار این طرح گفتند: از ادارات آموزش و پرورش استان های مختلف با ما تماس گرفته اند و تقاضای بازپخش وبینارهای تخصصی ما را داشته اند. در واقع یکی از دستاوردهای جذاب و چشمگیر طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» ایجاد ارتباط بین دانشگاه و مدرسه است که به بهتر شدن آموزش با تکیه بر دانش علمی دانشگاه منجر شده است.

دکتر ابوالقاسمی، در پایان افزود: با توجه به تحول تعلیم و تربیت در تمام دنیا، پیش‌بینی می­شود که آموزش مجازی به‌عنوان یک سیستم موازی در کنار آموزش حضوری در دوران پساکرونا ادامه یابد.

 

افزودن نظرات