صفحه اصلی
انعقاد تفاهم نامه بین دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه ملی تعلیم و تربیت سلطان ادریس مالزی
  • 2008 بازدید

در راستای توسعه ورزش دانشگاه، تفاهم نامه همکاری بین دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه ملی تعلیم و تربیت سلطان ادریس مالزی در 14 فروردین 1403 (دوم آوریل 2024) به امضاء دکتر جفری زکریا رئیس دانشکده علوم ورزشی و مربیگری دانشگاه ملی تعلیم و تربیت سلطان ادریس مالزی و دکتر علیرضا فارسی رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی رسید.

این جلسه با حضور دکتر امیرحسین براتی دانشیار گروه تندرستی و باتوانی ورزشی و رئیس دپارتمان سلامت و پیشگیری از آسیب کمیته ملی پارالمپیک بعنوان نماینده دانشگاه شهید بهشتی و از دانشگاه مالزی؛ دکتر جفری ذکریا رئیس دانشکده، دکتر نورهزیانتی معاون آموزش، دکتر علی نذرلان معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه مالزی و تعدادی از اساتید، مربیان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده علوم ورزشی و مربیگری دانشگاه ملی تعلیم و تربیت سلطان ادریس مالزی برگزار شد.

در مفاد تفاهم نامه به مشارکت فعال هردو موسسه در زمینه همکاری علمی و پژوهشی از طریق پیوستن کارکنان و دانشجویان به برنامههای دانشگاهی، تحقیقات مشترک، انتشارات مشترک و سازماندهی همایشها اشاره شده است و تمرکز این همکاری بر تربیت بدنی، علوم ورزشی و توانبخشی ورزشی و زمینه های مربوط که مورد توافق طرفین باشد تاکید شده است.

دانشگاه ملی تعلیم و تربیت سلطان ادریس مالزی با بیش از یک قرن سابقه از سال 1922 و با هدف گسترش دانش، مهارت و تجربه از طریق آموزش و یادگیری، تحقیق، انتشار، مذاکره و خدمات اجتماعی در زمینه تعالی توسعه ی سرمایه های انسانی و ایجاد تغییرات به روز در سطح داخلی و بین المللی در عرصه آموزش و پرورش تاسیس شد. این دانشگاه حدود 30000 نفر دانشجو، 950 نفر عضو هیات علمی، 2000 نفر کارمند، تعداد 10 دانشکده و تعداد 5 مرکز ورزشی، آموزش پیش دبستانی، توسعه و پژوهش، فعالیت های تفریحی و اوقات فراغت و پارک ماجراجویی جنگلی را در اختیار دارد.

 دانشکده علوم ورزشی و مربیگری شامل 66 نفر عضو هیات علمی، 250 نفر دانشجوی فوق دیپلم، 1600 نفر دانشجوی کارشناسی، 200 نفر در مقطع ارشد و دکتری و تعداد 11 آزمایشگاه شامل؛ فیزیولوژی، بیومکانیک، آناتومی، تغذیه، 2 آزمایشگاه اندازه گیری و سنجش، 2 آزمایشگاه روانشناسی، پداگوژی، توانبخشی، 2 سالن بدنسازی و همچنین مرکز سرویس دهی توانبخشی ورزشی و مرکز توسعه ورزشکاران مالزی می باشد.  

امکانات مراکز ورزشی شامل؛ دریاچه قایقرانی، استخر المپیک سایز، زمین کریکت، استادیوم ورزشی، زمین فوتبال (1سالن استاندارد و 2سالن تمرینی) 2 سالن اسکواش، 5 زمین تنیس، چندین زمین بدمینتون، 2 ژیمنازیوم، 2 سالن بدنسازی، 2 سالن ویژه هندبال و فوتسال، والیبال، سپاتکرا و... زمین های تمرینی روباز، سالن بولینگ، مرکز تمرین تیراندازی با کمان می باشد.

به گزارش رسیده از دکتر امیرحسین براتی عضو محترم هیات علمی دانشکده علوم ورزشی و تندرستی،  این سفر که با هدف ایجاد تفاهم نامه همکاری بوده است، برنامه بازدید و ارائه سخنرانی و تبادل تجربیات در خصوص ارزیابی و آماده سازی ورزشکاران با رویکرد پیشگیری از آسیب های ورزشی انجام گرفت.

افزودن نظرات