صفحه اصلی
دوره آموزشی «طراحی بازی‌های جدی» در دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی برگزار شد
  • 2849 بازدید

بازیهای جدی یا هدفمند بخشی از صنعت بازیهای ویدیویی هستند که اهدافی فراتر از سرگرمی داشته و ما را در حوزه‌هایی همچون آموزش، درمان، فرهنگسـازی و سـایر اهداف جدی دیگر یاری می‌کنند. توســعه این بازی‌ها علاوه بر دانش فنی بازی‌سازی، نیازمند بهره‌گیری از دانش علمی و تخصصی در حوزه موردنظر است و بر این اساس، بیش از هر شاخه دیگری در بازی‌سازی، به تحقیق و توسعه و مطالعات دانشگاهی نیاز دارد.

در همین راستا، آزمایشگاه «بازی و فناوری‌های پیشرفته یادگیری» مستقر در دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، اقدام به برگزاری دوره آموزشی طراحی بازی‌های جدی کرد تا از طریق همکاری اساتید و دانشجویان علوم تربیتی و روانشناسی و بازی‌سازان، پیوندی میان دانش فنی و علمی ایجاد کرده و زمینه را برای خلق آثار ارزشمند و اثرگذار، فراهم نماید.

این دوره، از ابتدای تیر ماه 1400 به مدت شش هفته و با حضور 24 نفر از دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی برگزار شد. در طول دوره، دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس‌های مجازی برنامه‌ریزی شده، به صورت گروهی به طراحی بازی مدنظر خود پرداختند و از خدمات مشاوره‌ای متخصصان آزمایشگاه «بازی و فناوری‌های پیشرفته یادگیری» نیز برخوردار بودند. ضمن آنکه، دو نفر از اساتید گروه‌های علوم تربیتی و روانشناسی بر روند طراحی و منطق علمی حاکم بر بازی‌های طراحی شده توسط هر گروه (به تفکیک) نظارت داشتند. در پایان دوره نیز سه اثر «حاکم»، «رستگاران دره پُروک» و «ویز ویز» با رای داوران به عنوان آثار منتخب دوره برگزیده شدند.

افزودن نظرات