صفحه اصلی
نشست رئیس دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی
  • 10694 بازدید

دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، سه شنبه 8 تیر ماه با هدف آشنایی بیشتر با مسائل دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی از این دانشکده بازدید و طی نشستی 4 ساعته در جریان مشکلات آموزشی، پژوهشی و اجرایی این دانشکده قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این نشست دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، هدف از برگزاری نشست‌های مشترک مسئولان دانشگاه با اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها را مرور برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده‌ها و آشنایی بیشتر با این برنامه‌ها و مسائل و مشکلات پیش روی آنها در جهت سرعت بخشیدن به حل این مسائل عنوان کرد. وی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده حضور در دانشکده ها بسیار موثر بوده و نتایج بسیار خوبی دارد.

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه؛ با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی، سالروز شهادت ایشان و 72 تن از یارانشان را تسلیت گفت. رئیس دانشگاه با اشاره به اهداف نشست با اعضای هیات علمی اظهار داشت: خوشحالیم در یکی از دانشکده‌های خوشنام و با سابقۀ درخشان دانشگاه که در تحولات و توسعه کشور تاثیرگذار بوده حضور داریم. حضور موثر همکاران ما در سطوح بالای مدیریتی کشور در گذشته و حال، در دولت و مجلس باعث افتخار است و امیدواریم این فعالیت‌ها همچنان ادامه داشته باشند.

رئیس دانشگاه با تاکید بر اهمیت حوزه‌های دانشی علوم‌انسانی و علوم‌پایه تصریح کرد: اعتقاد دارم که حوزه علوم‌انسانی بسیار مهم است؛ امیدوار هستم با تلاش هایی که می‌شود جامعه به سمتی برود که از حوزه‌های دانشی علوم‌انسانی و علوم‌پایه بیش از پیش حمایت شود. اهمیت توجه به این حوزه‌های دانشی موجب شده که سال 2022 از طرف سازمان ملل و یونسکو به عنوان سال علوم پایه معرفی شود، از این رو امیدوارم لایه های مختلف جامعه متوجه اهمیت این مسئله باشند.

ایشان به اهمیت علم اقتصاد و دستاوردهای آن برای نجات یک کشور اشاره نمود و بر هدایت فرزندان این سرزمین برای تحصیل در این رشته برای تدبیر امور و اداره کشور در آینده تاکید کرد و گفت: عمده کارها و مدیریت آکادمیک باید در گروه و دانشکده انجام شود، تحقق برنامه‌ها و اهداف اصلی دانشگاه در گرو فعالیت دقیق، منظم و با برنامه دانشکده‌هاست؛ بی‌تردید با تعریف و اجرای برنامه برای توسعه آینده و تغییر وضع موجود به این مهم دست خواهیم یافت.

 دکتر میراحمدی، رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی؛ با ارائه گزارشی  وضعیت موجود، دستاوردها، مراکز، نیازها و چالش‌های دانشکده و برنامه‌های آتی دانشکده را تشریح کرد. ایشان با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گفت: بزودی در رشته اقتصاد سیاسی به عنوان یک رشته بین رشته‌ای دانشجو جذب خواهیم کرد. با راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشکده در اواخر اسفندماه سال گذشته و اختصاص 8 فضا برای تیم‌های علاقمند به فعالیت در این حوزه، تاکنون 6 تیم در این فضا پس از ارائه طرح خود و انعقاد قرارداد 6 ماهه با پارک علم و فناوری دانشگاه، مستقر شده‌اند.

دکتر شکری، معاون پژوهشی و فناوری؛ با ارائه گزارشی مقایسه‌ای با هدف بررسی بروندادهای پژوهشی اعضای هیات‌علمی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی با همتایان خود در دانشگاه تهران، به پیشرفت‌های حاصل شده علمی طی سال‌های اخیر در این دانشکده اشاره کرد و افزود: در حوزه انتشار کتاب و مقالات فارسی این دانشکده از میانگین دانشگاه بالاتر است.

دکتر افضلیان، معاون آموزشی دانشگاه، با برشمردن خوشه‌بندی شاخص‌های اختصاص ظرفیت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری از سال آینده برای دانشگاه‌های کشور خبر داد و بر هدایت رشته‌های تحصیلی  متناسب با چالش‌های موجود کشور تاکید کرد. ایشان تعیین استاد راهنمای دانشجویان دکتری از بدو ورود به این دوره را به عنوان راهکار موثری در جهت اتمام به موقع دوره دکتری برشمرد.

دکتر اطاعت، معاون مالی، پشتیبانی و مدیریت منابع؛ درخصوص با بازسازی فضاهای دانشکده، محدودیت‌های توسعه فیزیکی موجود، نحوه صرف ردیف بودجه اختصاص یافته به دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی در فضاهای جدید‌الاحداث و  بهره‌مندی این دانشکده از فضاهای جدید، توضیحاتی ارائه داد.

در بخش دیگری از این نشست، اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، مسائل و پیشنهادات خود را با مسئولان دانشگاه به اشتراک گذاشتند؛ مشکلات مربوط به نحوه جذب هیات علمی، نحوه ارتقاء و ترفیع استادان، نحوه تصحیح جداول اطلاعات پژوهشی در سامانه گلستان، عدم انتقال اطلاعات در سامانه جدید دانشگاه، بازنگری نحوه ارزیابی کسری موظف استادان و اهمیت کاربردی بودن مقالات از جمله موضوعات مطرح شده بود.

دکتر رسولی، به اهمیت حفظ ساختمان قدیمی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی با هدف پاسداری از هویت این دانشکده تاکید کرد. وی ضمن اشاره به طرح نظام و احصاء موضوعات علمی طی سال های 1391 تا 1395 در دانشگاه با هدف جهت‌دهی به موضوعات رساله و پایان نامه‌های دانشجویان، بر  مساله‌محور و هدفمند‌بودن مقالات تاکید نمود.

در این نشست، دکتر تهامی‌پور زرندی معاون آموزشی، دکتر حسینی‌زاده معاون پژوهشی، دکتر صمصامی مدیر گروه اقتصاد، دکتر خراسانی مدیر گروه علوم و اندیشه سیاسی، دکتر عرب‌مازار رئیس مرکز مطالعات اقتصادی و سیاسی، دکتر داوودی و برخی از اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی به صورت حضوری و سایر اعضای هیات علمی به صورت مجازی شرکت داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
افزودن نظرات