بیانیه بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز بسیج اساتید

3708 بازدید

اگر بر كشوري نداي دلنشين تفكر بسيجي طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گرديد و الا هرلحظه بايد منتظر حادثه باشيم.

امام خمینی (ره)

​​​​​​​ 9 اردیبهشت 1367

 

بی‌شک فلسفه تشکیل بسیج که حضرت امام با اقتباس از قرآن کریم از آن به شجره طیبه تعبیر کردند که "اصلها ثابت و فرعها فی السماء"  از طلوع انقلاب‌اسلامی با جان‌فشانی درصحنه‌های داخلی، از کردستان تا گنبد و از خوزستان تا سيستان و بلوچستان به ویژه درهشت سال دفاع مقدس و بالاخره درعرصه جهان اسلام و در عراق و غرب آسیا (سرزمین شام ) نشان داد این ندای دل‌نشین چگونه توانسته است با ایثار و شهادت، پرچم  ولی‌عصر(عج) را در پهنه جهان اسلام به دست بگیرد و افتخار آفرینی نماید. پس از پایان جنگ تحمیلی 8 ساله این نهاد مقدس توانست در تمام صحنه‌های فرهنگی، سازندگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، علمی و جهادی، کارایی خود را نشان دهد. لذا ضرورت ایجاد سنگر تولید علم و دانش‌افزایی آغشته به مکتب بسیجی و تأسی از فرهنگ عاشورایی لزوم ایجاد بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را بیش‌ازپیش برای این جمع نخبگانی مشخص نمود.

هم‌زمان با شکل‌گیری بسیج اساتید در دانشگاه‌ها، این نهاد مقدس پناهگاه  و ملجأ اساتید ارزشی و دغدغه‌مند گردید و در طول حیات بیست ساله خود تلاش نمود برحسب امر مقام معظم رهبری فرماندهی جنگ نرم و با تشکیل گروه‌های علمی و تربیت شاگردانی در تراز شهید چمران را برای آینده ایران اسلامی در دست بگیرد و  در زمینههای متعدد این درخت تنومند توانست در عرصه میدان جهاد علمی خود را نشان دهد و همانند زمان دفاع مقدس که با تقدیم شهدای گرانقدر همچون مصطفی چمران  نقش‌آفرینی نمود این بار نیز در این گذر شهیدان دانشمندی با تفکر بسیجی همچون شهریاری، علمحمدی، فخری زاده و دیگران را تقدیم انقلاب اسلامی نماید. 

31 خردادماه که یادآور شهادت دانشمند وارسته شهید مصطفی چمران می‌باشد بنا به پیشنهاد سازمان بسیج اساتید و موافقت ولی امر مسلمین و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به‌منظور تجلیل از این ایثارگران درصحنه به نام روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده است. امید است به میمنت این روز بزرگ که یادآور مجاهدتهای شهدای دانشمند این مرز و بوم است و با همیاری و هم‌افزایی بیشتر، جبران کارهای بر زمین‌مانده نماییم و باتربیت دانشجویان مؤمن و متعهد زمینه ایجاد دانشگاه اسلامی را در کنار حوزه‌های علمیه به‌منظور گسترش فرهنگ ناب محمدی(ص) و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی برای بشریت به ارمغان بیاوریم انشا الله

 

​​​​​​​

بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی

31 خرداد 1400

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: