یادداشت های ویژه

وفات حضرت فاطمه معصومه (س)

علی صدیقی پاشاکی
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه شهید بهشتی
پدر همینکه دست خط دختر کوچکش را دید، ابتدا لبخندی زد و آنگاه رو به جمعیت نمود و فرمود: پدرش به قربانش شود.
جوابهایش به پرسشهایی که داده بود کامل و بی نقص بود.
این تنها فضیلت از دختر موسی بن جعفر نمی باشد. بانویی که تمجید هر انسان آزاده ای را بر انگیخته و چند امام معصوم و پیامبر اعظم از او تجلیل نموده و بزرگش خوانده اند. گاهی ایشان را صاحب نورانیت دانسته اند و او را جانشین زهرای اطهر در عصمت و طهارت خوانده اند.
او را صاحب شأن و جایگاه ویژه در پیشگاه خداوند معرفی نموده اند. و بسیاری از فضائل دیگر که هر یک برای هر انسانی فضیلتی شگرف و عظیم است. حال آنکه همگی در این بانو مجتمع شده است. بانو فاطمه معصومه سلام الله علیها شخصیتی یکتا و قابل ستایش که هنگامی که وارد سرزمین قم شد، این مکان را عظیم ساخت و شرف داد.
و بزرگ شهر قم پای پیاده و در کمال تواضع به استقبال ایشان شتافت.
به راستی که او جلوه ای ملکوتی از اهل بیت دارد. و محل سکونت ایشان محفل حضور عاشقان اهل بیت گردید. که از نقاط اطراف برای دیدار با ایشان شتافتند.
او بزرگ زاده ای است که خود رسم بزرگی می داند. پس از امام رضا علیه السلام شأن و جایگاه ویژه دارد. و چه کرامت و مجدی عظیم تر از اینکه انقلاب شکوهمند ایران اسلامی که عالم را متأثر از خود نموده، به او و از جوار رحمت و کرامت او شکل گرفته و شاگردان زانو زده در محضر علم و سفره احسان ایشان آن را هدایت و رهبری نمودند.
و این گونه است که نبی گرامی اسلام ایشان را منبع نور و سرچشمه علم دانسته و اهل بیت زیارت با معرفت قبرش را مستحق بهشت و رضوان الهی دانسته اند.
 
حرم امن تو کافیست هراسان شده را
مثل شه راه بده آهوی گریان شده را