صفحه اصلی
رئیس دانشگاه: دغدغـۀ جـدی روابط عمومــی دارم
  • 16563 بازدید

همزمان با روز روابط عمومی و ارتباطات، نخستین جشنواره معرفی و تجلیل از واحدهای برتر دانشگاه شهید بهشتی در تعامل با روابط عمومی، با شعار «ارتباطات پویا، موثر و سازنده»، با حضور دکتر نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر ندا شفیعی، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم؛ دوشنبه 27 اردیبهشت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این جشنواره که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد؛ با معرفی واحدهای برتر در ارتباط با تعامل عمومی، از برگزیدگان رابطان، نمایندگان و مسوولان سایت برگزیده تقدیر شد.

دکتر حاجی یوسفی، رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه؛ ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان به ویژه دکتر شفیعی مدیر کل روابط عمومی وزارت عتف، بیان داشت: در یک سال گذشته با رویکرد شبکه ای سعی شده در جهت ارتقاء تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی گام برداریم، در همین راستا از شعار «هر عضو دانشگاه، یک روابط عمومی» بهره گرفیتم و برای تحقق این شعار شبکه‌ای از نمایندگان و رابطان در واحدهای مختلف دانشگاه را با هدف ایجاد، گسترش و تعمیق تعامل ایجاد نمودیم.

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، به اهمیت و پویایی فعالیت‌های روابط عمومی تاکید کرد و اظهار داشت: من دغدغـۀ جدی روابط عمومی را دارم. انسان یک موجود ارتباط‌جو است از این رو بحث روابط عمومی برای بشر یک نیاز است. با توجه به اینکه حوزه کار دانشگاه‌ها علم و فناوری است، نیاز به روابط عمومیِ تعاملی، علمی، تخصصی و شبکه‌ای وجود دارد که با تعامل بین واحدهای دانشگاه، انجام کار تخصصی روابط عمومی و دقت ژورنالیستی همراه با مدیریت فعال، برای انعکاس فعالیت‌های علمی در سطح دانشگاه گام بردارد.

رئیس دانشگاه، با ابراز خرسندی از برگزاری مبتکرانه جشنواره روابط‌عمومی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: ایجاد رقابت سالم بین واحدهای دانشگاه و قدردانی از زحمات همکاران، امری مبارک است که علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین همکاران، در نهایت انعکاس گسترده دستاوردها و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه را در پی خواهد داشت.

دکتر ندا شفیعی، مدیر کل وزارت عتف در سخنانی با تبریک روز روابط عمومی و قدردانی از اجرا و برگزاری جشنواره روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: این روز بهانه‌ای است تا از زحمات و تلاش‌های افرادی که در عرصه روابط عمومی فعالیت نموده‌اند، قدردانی کنیم. به علت پویایی که در این عرصه داریم از نظر ما هر روز، روز روابط عمومی است. برگزاری جشنواره روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی نشان از نگاه درست مدیران این دانشگاه به روابط عمومی دارد.

وی افزود: انعکاس دستاوردها و تعامل  و ارتباط موثر در دانشگاه شهید بهشتی با شعار «هر نفر یک روابط عمومی» حرکت موثری است. بحث کنشگری در روابط عمومی در جهت انعکاس اخبار به جامعه بسیار ارزشمند و مهم است. امروزه روابط عمومی به عنوان یک سامانه مشورتـی، در ارتقاء و پیشرفت سازمان جایگاه ویژه ای دارد و بدون فعال بودن روابط عمومی هیچ فعالیتی نمی‌تواند به بیرون از مجموعه منعکس شود. از این رو اعتقاد داریم هر سازمانی که به روابط عمومی اهمیت بدهد آن سازمان به توسعه و ارتقاء نزدیک‌تر خواهد شد.  روابط عمومی یک ابزار مدیریتی کارآمد و حلقه ارتباط بین تمامی اعضای دانشگاه هست و در فرآیند تصمیم‌گیری مدیران، تصمیم‌سازی، شناخت افکار عمومی و توسعه جامعه می تواند بسیار موثر و پیشرو باشد؛ روابط عمومی برای نیل به این جایگاه، نیازمند مدیریتی هوشمند، چابک، حرفه ای با دقت نظر بالا است. امیدواریم در آینده در دانشگاه‌ها شاهد آینده‌پژوهی و تحقیقات منسجم در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی باشیم تا به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیران کمک شود.

دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی؛ با عرض خیر مقدم گفت: متناسب با شرایط موجود و علی‌رغم میل باطنی، مجبور شدیم این جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنیم و به تعداد محدودی از جمع حاضران اکتفا کنیم. دانشگاه شهیدبهشتی در طول تاریخ درخشان خود، در حوزه‌های متعدد اعم از هفته پژوهش، ازدواج دانشجویی در کشور مبدع، مبتکر و پیشگام بوده و فعالیت های ابتکاری این دانشگاه الهام‌بخش سایر سازمان بوده است..

ایشان، با اشاره به تاریخچه و سابقه فعالیت روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان شد: روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی طی سالیان فعالیت خود فرازو فرودهایی داشته و همکاران متعهد و دلسوزی در این مدیریت خدمت کرده‌اند و سنت‌های خوبی را بر جای گذاشته‌اند و تجربیات آنها نسل به نسل منتقل شده است. روابط‌عمومی دانشگاه، درصدد انعکاس واقعیت موجود و بازتاب دهنده فعالیت‌هاست. بحث افکارسنجـی با توجه به اهمیت آن، در شرح وظایف روابط‌عمومی دانشگاه شهید بهشتی گنجانده شده است.

دکتر رسولی، با برشمردن ویژگی های مدیر روابط‌عمومی تصریح کرد: مدیر روابط‌عمومی باید دارای شخصیتی با ویژگی‌های منحصر به فرد باشد که در سطح سازمان با وجود سلایق مختلف، هنربرقراری ارتباط و تعامل موثر را داشته باشد؛ از این رو انتخاب مدیر روابط‌عمومی کار بسیار دشواری است که هم دارای مقبولیت باشد و بتواند نقطه اتصالی در حرکت واحدها با هدف کمک به مدیریت کلان دانشگاه و ارتقاء دانشگاه باشد و هم بتواند ارتباط داخل دانشگاه را با خارج دانشگاه به خوبی برقرار کند؛ خوشبختانه مدیر روابط عمومی دانشگاه از این خصایص برخوردار است. باور ما این هست که به رغم کارهای خوبی که انجام شده نیاز به کار بیشتری داریم که نیازمند همکاری تمامی واحد های دانشگاه در این مسیر است. تمامی اعضاء در تکمیل نمودن محتوای و به‌روز شدن سایت دانشگاه سهیم هستند. از تمامی واحدها که فعال در این جشنواره شرکت نموده اند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

سیدمهدی اعرابی، مدیر اسبق روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی؛ با قدردانی از مسئولان دانشگاه برای برگزاری این جشنواره و تبریک روز روابط‌عمومی و ارتباطات، در ارتباط با تاریخچه دانشگاه سخن گفت و از استادان فقید پروفسور حمید نطقی و پروفسور محمدکاظم معتمدنژاد یاد کرد و افزود:: امسال شصت و دو سال از تاسیس دانشگاه می‌گذرد، دانشگاه ملی در ابتدا با 172 دانشجو، شروع به کار نمود. در سال اول تاسیس دانشگاه، واحد معاونت نداشتیم و امور توسط دبیرخانه کل انجام می‌شد؛ اولین معاون دانشگاه تابستان سال 1345 منصوب شد. اداره روابط‌عمومی با محوریت امور تشریفات، در سال 1347 تاسیس شد. اولین جشن دانش‌آموختگی دانشگاه‌های کشور، در سال 1366 توسط دانشگاه شهید بهشتی در نظام دانشگاه‌های کشور مجددا باب شد؛ متعاقب آن آیین تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز کارکنان و بازنشستگان دانشگاه به صورت سالانه برگزار شد و شادی و امید را در ارکان دانشگاه تسری داد.

علیرضا جدایی، مشاور رئیس دانشگاه در امور روابط‌عمومی نیزز در سخنانی گفت: ارتقاء سطح آموزش و پژوهش دو هدف کلی و و عمده دانشگاه‌هاست. دانشگاه درحوزه افکار عمومی، با 3 گروهِ استادان، کارمندان و دانشجویان سروکار دارد،  مدیریت داتشگاه مسئولیت هماهنگی این 3 طیف را در جهت ارتقاء سطح آموزش و پژوهش برعهده دارد و برای نیل به این مهم یک سازوکار نیاز دارد که روابط عمومی است. ایشان در اتباط با فلسفه وجودی روابط‌عمومی، الزامات روابط عمومی کارآمد، روابط عمومی و تحولات آینده، چالش‌های آینده، گام‌های اساسی نیل به اهداف و الگوی روابط عمومی کارآمد سخن گفت.

در بخش دوم این جشنواره، از مدیران اسبق روابط‌عمومی دانشگاه، قدردانی شد و با معرفی واحدهای برتر در تعامل و همکاری با روابط‌عمومـی از سه عضو هیئت علمی به عنوان نماینده برتر، شش رابـط و پنج مسـئول سایت برگزیده تقدیر شد.

 

​​​​​​​

 

 

 

​​​​​​​​​​​​​​

افزودن نظرات