صفحه اصلی
کاهش میل شدید به مصرف شکر
  • 4453 بازدید

با جذب کالری اضافی در بدن، مصرف شکر به سادگی منجر به افزایش دور کمر می‌شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد قند منجر به بروز سایر مشکلات، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد.با این حال گام‌های ساده‌ای وجود دارد برای اینکه بتوانید علاقه خود به مصرف شکر را کاهش دهید. یکی از این گام‌ها، انتخاب مواد غذایی سالم است:

توت‌ها: یک انتخاب عالی و مغذی برای توقف هوس مصرف قند هستند. توت‌ها اگرچه طعم شیرین دارند، اما به دلیل محتوای بالای فیبر به حفظ وزن در محدوده سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، توت‌ها دارای ترکیبات گیاهی هستند که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارند. مصرف توت‌ها منجر به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود.

شکلات تیره: یکی از گزینه‌های غذایی است که میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد. شکلات تیره حاوی بیش از ۷۰ درصد کاکائو است و ترکیبات گیاهی سالم مانند پلی‌فنل‌ها را دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پلی‌فنل‌ها به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

دانه‌های چیا: منبع خوبی از مواد مغذی مهم از جمله اسیدهای چرب امگا ۳، فیبرغذایی محلول و ترکیبات گیاهی سالم هستند. در واقع ۴۰ درصد از دانه‌های چیا را فیبرهای محلول تشکیل می‌دهند. دانه‌های چیا همه کاره هستند. بنابراین اگر می‌خواهید یک دسر مفید برای تسلط به هوس شیرینی داشته باشید، می‌توانید پودینگ چیا را امتحان کنید.

حبوبات: حبوباتی مانند عدس و نخود فرنگی حاوی منابع گیاهی مانند فیبر و پروتئین هستند. در واقع یک فنجان عدس به شما ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر می‌رساند. هر دوی این مواد مغذی میل شدید به مصرف شکر را کاهش می‌دهد. مصرف عدس همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند.

ماست: یک میان وعده سالم حاوی پروتئین بالا و کلسیم است. علاوه بر این برخی مطالعات پیشنهاد کرده‌اند که ماست می‌تواند یک میان وعده مفید برای تنظیم اشتها و میل به مصرف شکر باشد. ماست یونانی کم چرب در میان انواع ماست، انتخاب سالم‌تری است.

خرما: حتی نوع خشک آن سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفید است. مصرف چند عدد خرما به جای نوشابه‌ها و آب نبات‌ها می‌تواند میل شدید شما به مصرف شکر را مهار کند.

افزودن نظرات